Takk Jørn og Charlotte!



Takk for et herlig år og fantastisk innsats, Jørn og Charlotte!

Tenk at det bare er halvannet år siden jeg møtte dere første gang! På den tiden planla dere å ta et år i utlandet for å gjøre noe helt annet. Over en kopp te i leiligheten min i Oslo, tente vi på den samme ideen om å starte en organisasjon for miljø og mennesker på Sri Lanka. Fra dere kom til Hikkaduwa i desember i fjor, har dere lagt ned utallige timer med alt fra planlegging, samtaler og utarbeiding av forretningsplan, til konkrete ting som oppussing av butikklokale, webdesign, innsamlingsaksjoner, husbygging, produktdesign og prising av klær. Et annerledes år har det helt klart blitt!

Sammen har vi satt ut i livet vår felles drøm, og dere har vært med på å skapt noe dere kan være skikkelig stolte av. På et år har vi skapt en organisasjon som er selvgående og ikke avhengig av donasjoner for å drives. Vi har lagt et solid grunnlag for å få til det som var målet vårt. Allerede har tre familier fått bedre livskvalitet takket være deres innsats, og dette er bare begynnelsen. NewUse får allerede så mye interesse og positiv omtale, at jeg er sikker på at vi har truffet rett. Dette vil bare bli bedre og bedre fremover!

Selv om dere nå har reist tilbake til Norge, så fortsetter dere innsatsen derfra, og det er jeg veldig takknemlig for. Uten deres driv, engasjement og all tid dere har lagt ned, hadde vi aldri kommet så langt som vi har i dag. Tenk å bruke et helt år på å gjøre verden til et litt bedre sted. Dere er fantastiske!

I tillegg til arbeidet med NewUse, har vi også delt mange andre opplevelser dette året. Flere reiser, ferier, høytider og feiringer har vi hatt sammen. Jeg har blitt utrolig glad i dere, og de skjønne barna deres, og dere er allerede veldig savnet! Jeg gleder meg allerede til neste gang dere kommer hit til Hikkaduwa for å følge opp drømmen vår videre.

Ønsker dere får en flott jul i Norge!

- til vi sees igjen -



PS: Dette blogginnlegget var opprinnelig publisert på NewUse.org LINK.  Men ros kan ikke gjentas for ofte, så derfor publiserer jeg det her også.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: