Nyttårsforsetter / planer for det kommende året:


* VIDERUTVIKLE NORLANKA TRAVELS:
 Det er nå litt over et år siden vi startet opp vårt eget reiseselkap. Den gangen som et lite hobbyprosjekt jeg ikke helt visste om ville få noen kunder. Uten å ha brukt en krone på annonsering eller reklame, kan jeg nå se at mail med nye, potensielle kunder strømmer på og ikke minst at de som reiser med oss er strålende fornøyd med opplegget vi setter sammen til de. Det er gøy! Jeg har allikevel masse planer om forbedringer, nye hotellkontakter, endrete reisemåter og mye annet å henge fingra i.

* FASTE ARBEIDSTIDER:
Jeg har som mål å svare på alle mail vi får, innen to dager, og ha et program klart til de som ønsker å bestille tur på kortest mulig i tid. Samtidig skal jeg innføre faste arbeidstider for meg selv, slik at hele dagen blir "skal bare sjekke mail- modus". Å jobbe hjemmefra og være sin egen sjef har såklart sine absolutte fordeler, men det er litt for lett å være koblet på hele tiden. Her om nattea drømte jeg at jeg sjekket mail, så da er det på tide og roe ned, hehe! Jeg må lage litt skille for meg selv hva som er arbeidstid og hva som er fritid-familietid! 

* SOSIALE MEDIER: I tillegg til å svare på mail og lage program til nordmenn som vil ha hjelp til å lage sin drømmeferie til Sri Lanka, består jobben min også mye av sosiale medier.  Instagram, facebook og blogging er gøy, men tar mye tid. Heldigvis har jeg endelig funnet en nettleverandør som gir meg godt signal på mobilnett her, så det har gjort jobben litt enklere ; )
Målet mitt for det neste året er å oppdatere bloggen oftere. Minst en dag i uken. Bobleliv-bloggen kommer fortsatt til å bli en lett blanding av skildringer fra hverdagslivet vårt og reisetips. Jeg vet at familie og venner hjemme i Norge gjerne vil høre hvordan vi har det, i tillegg til at mange er ute etter reisetips til sin kommende Sri Lanka ferie.


* HOTELLBYGGING:
Også har vi jo en strandtomt som skal bli til et hotell....  
Arkitekttegninger må bli ferdige,  byggetillatelse må skaffes og entrepenør velges. Deretter håper jeg at første spadetak kan settes - i år!

* HUSET VÅRT:
Vi skal gjort ferdig en del ting i huset vårt.. Både airconditon, vaskemaskin og barneseng glimrer fortsatt med sitt fravær. Ting tar som kjent tid!
Akkurat nå kan ikke hagen brukes til å så mye...

* DRØMMEHAGE: 
Et mer spennende prosjekt som jeg gleder meg til å komme  i gang med, er å lage en koselig hage på baksiden av huset vårt. I hodet mitt ser jeg for meg vårt eget lille paradis med sitteplasser, hengekøyer, mye planter, koselig belysning og kanskje et lite plaskebasseng. Jeg tror hele familien  kommer til å tilbringe MYE tid med å kose oss her!


* YOGA Jeg skal komme i gang med Yoga igjen. I fjor merket jeg hvordan daglig yoga ikke bare gjorde kroppen min mykere og sterkere, men også virket beroligende og balanserende for hele meg! Etter graviditet, fødsel og rolige dager er det en hel del muskler som må strammes opp igjen og ;)


* LYKKE
Viktigst av alt skal jeg nyte hverdagen med min lille famile her nede. Samle på solnedganger og gode minner. Være sosial, prate og le! Smile så ofte jeg kan og sende takknemlige tanker for alt jeg har hver eneste dag. LEVE!



(c) Bobleliv 

Kommentarer

  1. Så gøy å høre at det går så bra :) Håper alle dine/deres drømmer kommer i oppfyllelse. Vet jo hvem/hvor jeg skal kontakte hvis jeg skal til Sri Lanka. Masse lykke til med alle planene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar og lykkeønskninger :) :) :)
      Og send for all del en mail da du en dag bestemmer deg for å reise hit!

      Slett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: