HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN:




Denne guiden er oppdatert og flyttet hit - LINK! 

Ta turen til Norlanka Travels sin nettside for mer informasjon


Hvordan har du råd til å reise så mye? 
Er det trygt å reise alene? 
Hva pakker du med deg på tur? 
Hvor lang tid trengs til å planlegge en jorda-rundt-reise? 
Hvor bør jeg reise? 
Er fem måneder nok for å backpacke hele sør-Amerika? 
Trenger jeg å ha med meg sovepose? 
Hvilke vaksiner trenger jeg?


Du er kanskje en av de som drømmer om å bare pakke en sekk og reise i vei jorda rundt?
 Du synes det høres fristende ut å våkne på ukjente steder, oppleve nye ting hver dag, lære mer om verden og bli kjent med mange ulike mennesker. I så fall, GO FOR IT!

Det første skrittet er å bestemme deg for at du skal realisere drømmen, du kan hvis du vil, og alt det der.  Men etter du har bestemt deg, dukker spørsmålene og bekymringene opp. Alle reiser krever en del planlegging og forberedelse. I begynnelsen kan det virke noe stressende og overveldende, det er så alt for mange ting å ta stilling til. Og det er her jeg tenkte jeg skulle prøve å bidra litt.  Målet er å gjøre dørstokkmila litt mindre, å hjelpe deg til å få realisert din reisedrøm.

Jeg har derfor prøvd å samle mine beste tips, som forhåpentligvis kan besvare noen av dine spørsmål rundt det å planlagge en reise.  Først som sist, må jeg få presisere at det ikke finnes noen universelle svar på disse spørsmålene. Vi mennesker er forskjellige, og hvordan vi liker å ha det på reise er også høyst individuelt.. Selvfølgelig!  Disse tipsene er skrevet utifra meg selv, og hvilke preferanser jeg har til min drømmereise, men jeg er ganske sikker på at mange andre kan finne noe nyttig og inspirerende her.

For at ikke dette skulle bli en eviglang post, så jeg meg nødt til å dele den opp litt. Trykk på overskriften til hvert innlegg for å komme til  det aktuelle temaet. 



Ta turen til Norlanka Travels sin nettside for mer informasjon



Kommentarer

  1. Dette blir bra. trenger noen tips til backpacker-turen jeg planlegger.
    J

    SvarSlett
  2. Flott! Da er det bare å følge med fremover :)

    SvarSlett
  3. Fant du nyttinge tips? Er det noe du savner informasjon om??

    SvarSlett
  4. GØR BRA innlegg!!
    Kjempe nyttig for oss som ikke er så reisevante som deg ;)
    Tess

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika